ایمپلنت دندان برای پشتیبانی از یک یا چند دندان آسیب دیده استفاده می‌شود

۱۳ سوال مهم شما درباره ایمپلنت دندان


1- ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان که برای پشتیبانی از یک یا چند دندان آسیب دیده استفاده می‌شود مهره‌ای تیتانیومی است که ریشه دندان را پشتیبانی می‌کند و در فک بیمار جای می‌گیرد.

2- آیا ایمپلنت ایمن و بادوام است؟

ایمپلنت ها درمانی ایمن و ساختار یافته هستند که مانند دندان طبیعی در صورت نگه داری صحیح دوامی طولانی خواهند داشت. مراقبت دائمی و ویزیت های منظم با دندانپزشک مهمترین نقش را در عمر و دوام ایمپلنت دندان دارند. بدون مراقبت صحیح ایمپلنت ها پوششی شبیه به دندان طبیعی خراب پیدا خواهند کرد که در صورت عدم درمان منجر به عفونت لثه شده و درد زیادی خواهند داشت. مشکلاتی که محدود به ایمپلنت نبوده و در صورت عدم مراقبت از دندان طبیعی نیز خواهید داشت.

3- آیا باید همه دندان ها را باهم ایمپلنت کرد یا ایمپلنت تک دندان نیز ممکن است؟

می‌توان هر تعداد دلخواه از یک دندان گرفته تا ست کامل تمام دندان ها را ایمپلنت کرد.

4- آیا ایمپلنت دندان جایگزین دندان کشیده شده می‌شود؟

بستگی به وضعیت استخوان فک دارد و دندان پزشک با اندازه گیری میزان استخوان باقیمانده درباره امکان ایمپلنت کردن دندان از دست رفته تصمیم خواهد گرفت.

5- آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

ایمپلنت کردن درد کمتری از کشیدن دندان دارد و با بی حسی موضعی انجام می‎شود. در هنگام عمل دردی احساس نخواهید کرد، اما در هفته بعد از عمل شاید احساس ناراحتی در فک و دندان داشته باشید. در مواردی که بیمار اضطراب زیادی دارد یا عمل پیچیده است دندان پزشک می‎‌تواند از داروی آرامبخش استفاده کند. بیهوشی به ندرت و تنها در موارد بسیار خاص استفاده می‌شود..

6- درمان چقدر طول می‌کشد؟

دندانپزشک قبل از شروع درمان تخمینی نسبی از طول زمان درمان می‌دهد. بعضی دندان ها همزمان با کاشت ایمپلنت دندان با آن سازگار می‌شوند اما معمولا سازگاری دندان با ایمپلنت دندان بین 3 تا 4 ماه طول می‌کشد.

ایمپلنت دندان برای پشتیبانی از یک یا چند دندان آسیب دیده استفاده می‌شود

7- مراقبت بعد از عمل چگونه است؟

دندانپزشک نکات لازم را گوشزد خواهد کرد. استفاده از مسکن برای کاهش درد روزهای بعد از عمل مفید بوده و منعی ندارد.

8- پس از عمل چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از کاشت ایمپلنت استخوان فک باید با آن‌ها سازگاری پیدا کند که معمولا چند ماه طول می‌کشد. بعضی اوقات پایداری و انطباق ایمپلنت با دندان آسیب دیده بهتر بوده و این سازگاری در زمان کوتاه‌تری اتفاق می‌افتد. اگر تعداد زیادی دندان را ایمپلنت می‌کنید احتمالا به دندان مصنوعی موقت درطول دوره درمان نیازپیدا کنید. همچنین در طول دروه درمان پوششی بر روی ایمپلنت برای حفاظت از آن گذاشته می‌شود.

9- آیا مراقبت از ایمپلنت دندان سخت است؟

نه، سخت نیست ولی مراقبت از ایمپلنت برای افزایش دوام آن اهمیت زیادی دارد. دندانپزشک توضیحات دقیقی درباره مراقبت صحیح از ایمپلنت دندان خواهد داد. مسواک زدن دندان متصل به ایمپلنت دشوارتر از دندان معمولی نیست.

10- آیا مشکل لثه با دندان طبیعی در صورت کاشت ایمپلنت دندان نیز ادامه پیدا می‌کند؟

بله، اگر مراقبت صحیحی از ایمپلنت نداشته باشید این مشکلات ادامه پیدا خواهد کرد. اگر مراقبت صحیح را انجام داده و مراجعه منظم به دندانپزشک داشته باشید مشکلی نخواهید داشت. همچنین سیگار کشیدن سلامت ایمپلنت ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در صورت سیگار کشیدن باید مراقبت بیشتری از ایمپلنت داشته باشید حتی برخی دندان‌پزشکان برای افراد سیگاری ایمپانت انجام نمی‌دهند.

11- آیا ایمپلنت ها در چشم بوده و ظاهری بسیار متفاوت از دندان معمولی دارند؟

نه، اکثر ایمپلنت ها ظاهری دقیقا شبیه دندان معمولی دارند.

12- آیا هر دندان آسیب دیده نیاز به کاشت ایمپلنت جداگانه دارد؟

در صورت آسیب دیده بودن فقط یک دندان نیاز به یک ایمپلنت خواهید داشت، اما اگر دو یا چند دندان آسیب دیده دارید و آن‌ دندان‌ها در کنار هم هستند می‌توانید یک ایمپلنت برای هر دندان یا ایمپلنتی داشته باشید که دو یا چند دندان را پشتیبانی کند. در این زمینه با دندانپزشک مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

13- در صورت حادثه چه اتفاقی برای ایمپلنت می‌افتد؟

ایمپلنت ها و دندانی که از آن پشتیبانی می‌کنند در حوادث مانند دندان معمولی آسیب می‌بینند. استفاده از پوشش‌های حفاظتی فک و دهان در ورزش‌های خشن و سنگین برای مراقبت از دندان‌ها لازم است. اگر تنها دندان آسیب ببیند معمولا به آسانی از ایمپلنت جدا شده و جایگزین ‌می‌شود. اما اگر خود ایمپلنت تیتانیومی آسیبی فراتر از تعمیر ببیند و در آوردن آن از فک بسیار سخت باشد، می‌توان آن را بدون نگرانی در استخوان فک رها کرد و ایمپلنتی دیگر در کنار آن کاشت.

مطالب مشابه


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/implantc/public_html/wp-content/themes/Implan28THM new/comments.php on line 60