implant28 - مراحل ایمپلنت دندان - implant procedures

مراحل و فرآیند ایمپلنت دندان چیست ؟


مراحل و فرآیند ایمپلنت دندان چیست؟ و چه شرایطی دارد؟

ایمپلنت های دندان انواع گوناگونی دارند که با مشورت با دندانپزشک مجرب می‌توان بهترین گزینه برای ایمپلنت را انتخاب کرد.

اگر استخوان فک قادر به پشتیبانی ایمپلنت دندان نباشد تکنیک های مختلفی برای بازسازی استخوان فک و ایجاد پایه ای قوی برای ایمپلنت دندان به کار می‌رود که شامل موارد زیر است:
تقویت استخوان: شامل بازسازی و بازتولید استخوان در فک برای پشتیبانی از ایمپلنت ها است. تحقیقات نشان داده است که اضافه کردن و تقویت استخوان بهترین نتایج دذ ایمپلنت را به دنبال دارد.
بالابردن سینوس: نام دیگر آن تقویت سینوس است که شامل اضافه کردن به استخوان زیر سینوس در مواقعی است که استخوان سینوس به علت از دست رفتن دندان های پشتی بالایی ضعیف شده است.
افزایش عرض فک و دهان: اگر عرض دندان برای پشتیبانی از ایمپلنت دندان کافی نباشد. مواد استخوانی گرافیتی به بالای فک اضافه شده و عرض آن را افزایش می‌دهند.

نقش عکسبرداری سه بعدی در ایمپلنت دندان

عکسبرداری دیجیتالی سه بعدی از دندان ها و نرم افزارهای برنامه‌ریزی و شبیه سازی عمل ایمپلنت را بسیار آسانتر از گذشته و قابل پیش بینی کرده‌اند. دندانپزشک از این ابزارها برای بررسی فیزیک فک و دندان و تعیین جایگاه مناسب ایمپلنت استفاده می‌کند که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه و کوتاه تر شدن زمان بهبود پس از عمل می‌شود.

مراحل ایمپلنت دندان:

1. مشورت با دندانپزشک: دندانپزشک با استفاده از عکسبرداری سه بعدی و رادیولوژی گزینه های ایمپلنت مناسب شما را بیان کرده و برای عمل برنامه ریزی می‌کند.
2. کاشتن ایمپلنت دندان: دندانپزشک ایمپلنت را در ریشه دندان از دست رفته می‌کارد، هر چند تجربیات بیماران از هم متفاوت است اما اکثر آنان درد و ناراحتی زیادی نداشته و روز بعد از عمل به سرکار برگشته‌اند. درد و ناراحتی بعد از ایمپلنت مثل عمل معمولی دندان است و می‌تواند شامل ورم، کبودی، خونریزی و دردی خفیف شود که معمولا با مسکن های معمول رفع می‌شود.
3. سازگاری ایمپلنت با دهان: در طول فرآیند بهبود، ایمپلنت و استخوان فک در فرآیندی با هم سازگاری یافته و پایه‌ای قوی و با دوام را برای دندان جایگزین می‎سازند.
4. نصب متصل کننده: پس از سازگاری ایمپلنت با استخوان فک قطعه‌ای متصل کننده بر روی ایمپلنت و درست بالای لثه نصب می‌شود.
5. قراردادن (Crown) تاج دندان: پس از بهبود لثه ها داندانپزشک از دندان های سالم شما برای ساخت تاج دندان های جدید مطابق آن ها قالب خواهد گرفت. این دندان ها که ممکن است تنها یک تاج دندان، پل پشتیبانی شده توسط ایمپلنت و دندان های مصنوعی جایگزین باشند، به متصل کننده نصب می‌شوند. هر چند این دندان ها خورده نمی‌شوند ولی به مراقبتی مثل مراقبت صحیح از دندان های طبیعی احتیاج دارند.
6. ویزیت دوره‌ای دندانپزشک: بسته به تعداد و نوع ایمپلنت و دندان هایی که بر پایه ایمپلنت نصب شده است، فرآیند بهبود کامل بین 3 تا 9 ماه طول خواهد کشید. پس از انجام عمل ایمپلنت نیاز به ویزیت مکرر و دوره‌ای دندانپزشک برای چکاپ دندان خواهید داشت.

مطالب مشابه


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/implantc/public_html/wp-content/themes/Implan28THM new/comments.php on line 60