امروزه مزایای ایمپلنت دندان آن را تبدیل به جایگزینی بهتر برای دندان از دست رفته کرده است.

مزایای ایمپلنت دندان


با وجود پیشرفت‌های زیاد در مراقبت از دندان، بسیاری از مردم هنوز از آسیب دیدگی و از دست دادن دندان رنج می‌برند. برای سالیان متمادی تنها راه برای جایگزینی دندان از دست رفته استفاده از دندان مصنوعی بود، اما امروزه مزایای ایمپلنت دندان آن را تبدیل به جایگزینی بهتر برای دندان از دست رفته کرده است.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت ها ریشه های کمکی برای دندان هستند. این ریشه‌ها پایه‌ای قوی برای دندان های دائمی قابل تعویضی که برای جایگزینی دندان های طبیعی شما ساخته شده‌اند خواهند بود.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

ظاهر بهتر: ایمپلنت های دندان ظاهر و حسی شبیه دندان طبیعی دارند و چون برای انطباق با استخوان فک طراحی شده‌اند دندان های دائمی هستند.

صحبت کردن بهتر: دندان مصنوعی غیر منطبق با فک باعث لغزش دندان در دهان هنکام حرف زدن شده و باعث عدم ادای صحیح کلمات می‌شود. ایمپلنت های دندان با فک هماهنگ بوده و این مشکل را ندارند.

سازگاری بیشتر: ایمپلنت ها تبدیل به بخشی از استخوان طبیعی فک و دندان شده و ناراحتی و ناهماهنگی دندان مصنوعی را ندارند.

جویدن و هضم آسانتر غذا: دندان مصنوعی های لغزان در دهان جویدن غذا را دشوار می‌کنند اما ایمپلنت های دندان مثل دندان طبیعی عمل کرده و جویدن و در نتیجه هضم غذا را بسیار آسانتر می‌کنند.

اعتماد به نفس بیشتر: مزایای ایمپلنت دندان محدود به موارد فیزیکی نیست. ایمپلنت های دندان لبخندی زیبا به ارمغان آورده وبا بهبود وضعیت ظاهر باعث اعتماد به نفس بیشتر می‌شوند.

سلامت دهان و دندان بهتر: ایمپلنت دندان بر خلاف پل گذاشتن بین دندان ها به دندان های دیگر آسیب نمی‌زنند که باعث دست‌نخورده ماندن تعداد بیشتری از دندان‌ها شده و سلامت طولانی مدت دندان ها را افزایش می‌دهند. ایمپلنت ها همچنین دسترسی به دندان ها را آسانتر کرده که مراقبت از آن ها را راحت تر می‌کند.

دوام بیشتر: ایمپلنت ها بسیار با دوام هستند و در صورت مراقبت صحیح عمری به درازی عمر شخص خواهند داشت.

آسایش بیشتر: ایمپلنت ها احساس بد و ناراحتی تعویض مداوم دندان های مصنوعی را ندارند.

مزایای ایمپلنت دندان از فواید سایر روش های جایگزینی دندان بیشتر است

درصد موفقیت ایمپلنت های دندان چقدر است؟

درصد موفقیت ایمپلنت ها بستگی به شرایط استخوان فکی که در آن کاشته می‌شوند دارد. اما عموما ایمپلنت های دندان موفقیتی ۹۸ درصدی دارند. با نگهداری صحیح ایمپلنت ها عمری طولانی خواهند داشت.

آیا هر کسی امکان کاشت ایمپلنت دندان را دارد؟

در اکثر موارد هر کس که سلامت لازم برای پر کردن یا عمل ریشه دندان را دارد توانایی ایمپلنت دندان را نیز خواهد داشت. بیماران باید سلامت لثه و استخوان ریشه کافی برای پشتیبانی از ایمپلنت را داشته باشند. همچنین باید به بهداشت دندان اهمیت داده و ویزیت منظم دندانپزشک را داشته باشند. افراد با مصرف سنگین سیگار، افراد دیابتی یا مریض قلبی و بیمارانی که در ناحیه سر و گردن شیمی درمانی داشته‌اند باید قبل از ایمپلنت توسط دکتر معاینه شده و شرایط آن ها ارزیابی شود. در هر صورت قبل از ایمپلنت حتما با دندانپزشک مشورت کنید.

ایمپلنت دندان چقدر دردناک است؟

اکثر افرادی که تجربه ایمپلنت دندان داشته‌اند درد و ناراحتی کمی در طول فرآیند تجربه کرد‌ه‌اند. در ایمپلنت از بی حسی موضعی استفاده شده و اکثر بیماران اذعان داشته‌اند که ایمپلنت دردی کمتر از کشیدن دندان دارد. همچنین برای کاهش درد پس از ایمپلنت می‌توان از مسکن های معمول استفاده کرد.

مراقبت از ایمپلنت چگونه است؟

ایمپلنت های دندان نیاز به مراقبتی شبیه دندان های معمولی دارند که شامل مسواک زدن، نخ دندان، استفاده از دهان‌شویه آنتی باکتریال و ویزیت های منظم دندانپزشک است.

مطالب مشابه


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/implantc/public_html/wp-content/themes/Implan28THM new/comments.php on line 60