عوارض ایمپلنت دندان و مراقبت بعد از عمل ایمپلنت دندان


آیا بیمار در طول عمل درد خواهد داشت؟

عمل ایمپلنت دندان با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌شود و بیمار در طول عمل دردی را حس نخواهد کرد. پس از رفتن اثر بی حسی کمی از عوارض ایمپلنت دندان خود را نشان می دهند. ناسازگاری موقت ایمپلنت با دندان می‌تواند باعث درد شود که البته شدت این درد در هر بیمار متفاوت خواهد بود. اما شدت دردی که اکثر بیماران به عنوان عوارض ایمپلنت دندان تجربه می‌کنند در حد درد پس از کشیدن دندان خواهد بود. درست پس از عمل کیسه یخ بر روی پوسته محل عمل گذاشته می‌شود تا از ورم کردن محل عمل و زیاد شدن شدت عوارض ایمپلنت دندان جلوگیری کند. درد پس از عمل به سادگی با قرص های مسکن معمولی مثل ایبوپروفن و استامینوفن قابل رفع است. البته عمل های سنگین‌تر برای کاهش درد پس از عمل و عوارض ایمپلنت دندان به مسکن های سنگین تری نیاز خواهند داشت. علاوه بر مسکن ها، قرص های آنتی بیوتیک و دهان شویه برای کمک به بهبود سریعتر محل عمل و کاهش عوارش ایمپلنت دندان تجویز خواهند شد.

مشکلات احتمالی عمل و عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

هر عملی حتی عملی بی خطر مثل ایمپلنت دندان مشکلات و خطراتی دارد. برنامه ریزی صحیح و معاینه دقیق بیمار قبل از عمل برای تشخیص مناسب بودن وضعیت بیمار برای عمل ایمپلنت دندان خطرات احتمالی را بسیار کاهش خواهد داد. مثل هر عمل دندان دیگر نارسایی های خونریزی، عفونت، حساسیت و شرایط جسمی کلی بیمار باید قبل از عمل به دقت معاینه شوند. خوشبختانه درصد موفقیت عمل ایمپلنت دندان بسیار بالا است و عمل تنها در شرایط نادری مثل عفونت، شکاف برداشتن ایمپلنت، وزن زیاد ایمپلنت، آسیب به اطراف محل عمل (عصب ها، رگ های خونی)، جایگیری نامناسب ایمپلنت و کمیت و کیفیت ضعیف استخوان اتفاق می‌افتد. استفاده از خدمات و برنامه ریزی صحیح دندانپزشکان مجرب این خطرات و مشکلات احتمالی و عوارض ایمپلنت دندان را حتی کمتر از پیش می‌کند. با تمام این شرایط حتی اگر عمل ایمپلنت شکست بخورد به آسانی قابل جبران است.

مراقبت بعد از عمل ایمپلنت دندان باید چگونه باشد؟

ایمپلنت های دندان خطر ابتلا به وضعیتی به نام “peri-implantitis” را دارند که معادل مشکلات و عفونت لثه در دندان طبیعی است که شامل سرخ و متورم شدن لثه و استخوان پوشش دهنده ایمپلنت می‌شود. تورم لثه معمولا به دلیل نیروی گزنده زیاد ایمپلنت یا عفونت باکتریال است. این وضعیت در صورت عدم درمان منجر به از دست دادن ایمپلنت می‌شود. پس از ایمپلنت نگهداری و مراقبت صحیح از آن که البته همراه با ویزیت مرتب دندانپزشک است در پیشگیری از عفونت لثه ضروری است. مراقبت خوب و صحیح از ایمپلنت در خانه شامل مسواک زدن و کشیدن نخ دندان است.

در مطب دندانپزشک بافت های نرم و سخت اطراف ایمپلنت را معاینه کرده و از ابزار های مخصوصی برای جدا کردن جرم های باقیمانده در دندان استفاده می‌کند. در صورت لزوم قدرت گزش دندان ها تنظیم می‌شود تا از عدم فشار زیاد قدرت گزش ایمپلنت اطمینان حاصل شود.

مطالب مشابه


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/implantc/public_html/wp-content/themes/Implan28THM new/comments.php on line 60