پیشگیری از بیماری لثه


بیماری لثه زمانی ایجاد می‌شود که باکتری موجود در پلاک دندان شروع به تکثیر بین دندان ها و لثه می‌کند. رشد وتکثیر این باکتری باعث تورم لثه اطراف دندان ها می‌شود. با پیشگیری از بیماری لثه می توانیم از این آسیب ها جلوگیری کنید

در صورت عدم درمان این تورم باعث تضعیف استخوان ریشه دندان می‌شود که باعث افتادگی لثه یا حتی افتادن دندان می‌شود. همچنین، تحقیقات نشان داده است که بیماری لثه می‌تواند مرتبط با بیماری های دیگر مثل دیابت یا بیماری های قلبی باشد.

خوشبختانه پیشگیری از بیماری لثه با توجه به نکات زیر به آسانی ممکن است:

مسواک زدن

مسواک زدن پس از وعده های غذایی به پاک کردن جرم و باکتری بین دندان ها و لثه و پیشگیری از بیماری لثه کمک می‌کند. مسواک زدن زبان را نیز فراموش نکنید چرا که باکتری‌ها به پنهان شدن در آن علاقه دارند.

نخ دندان

حداقل یکبار نخ دندان کشیدن در روز به پاک کردن غذا و جرم باقیمانده بین دندان ها مخصوصا در نقاطی که مسواک توانایی دسترسی به آن را ندارد کمک می‌کند. نخ دندان یکی از موثر ترین راه ها برای پیشگیری از بیماری لثه است.

استفاده از دهانشویه

استفاده از دهانشویه به پیشگیری از بیماری لثه، پاک کردن جرم و غذا در نقاطی که مسواک و حتی نخ دندان به آن دسترسی نداشتند کمک می‌کند.

احتمال خطر ابتلا به بیماری لثه را در نظربگیرید

سن، سیگار کشیدن، رژیم غذایی و عوامل ژنتیکی همگی در تخمین خطر ابتلا به بیماری لثه نقش دارند. اگر جزو گروه با درصد احتمال بیماری لثه بالا قرار می‌گیرید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

مطالب مشابه


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/implantc/public_html/wp-content/themes/Implan28THM new/comments.php on line 60