حقایق علمی جالب درباره ایمپلنت دندان


ایمپلنت دندان، مثل ریشه ای مصنوعی برای دندان است که هنگام قرار گرفتن در فک با استخوان طبیعی آن سازگار می‌شود. ایمپلنت دندان در فک پایه ای ثابت و محکم برای یک یا چند تاج مصنوعی دندان است.

متصل کننده ای بر روی ایمپلت برای پشتیبانی تاج مصنوعی دندان نصب می‌شود. تاج ها مختص دندان ها و فک شما طراحی شده و با آن ها سازگار می‌شوند.

ایمپلنت های دندان مدرن بیش از 30 سال است که با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته اند. و بهترین گزینه موجود برای جایگزینی دندان از دست رفته هستند. مزیت ایمپلنت بر روش های دیگر در طبیعی تر بودن و سازگار تر بودن ایمپلنت است. اگر ایمپلنت دندان با امکانات مناسب و توسط دندانپزشکان مجرب انجام شود، یکی از کم خطر ترین و پیش بینی شده ترین عمل های دندان است.

پنج حقیقت علمی جالب درباره ایمپلنت دندان

• ایمپلنت های دندان باستانی از سال 600 میلادی در تمدن مایا مورد استفاده بوده‌اند. در کاوش ها از اماکن تاریخی تمدن مایا قطعاتی از پوسته سخت صدف در فک یک زن پیدا شده‌اند.
• ایمپلنت دندان تنها راه جایگزینی دندان است که نه تنها استخوان طبیعی دندان را حفظ کرده بلکه به رشد و نگهداری استخوان کمک می‌کند.
• گروهی از دندانپزشکان آمریکایی در سال 1951 انجمنی به نام آکادمی ایمپلنت دندان را برای منتشر کردن دانش خود در زمینه ایمپلنت دندان به اشتراک گذاشتند. این انجمن اولین انجمن در دنیا با هدف پیشرفت دانش ایمپلنت دندان است.
• 3 میلیون نفر در آمریکا تا به حال عمل ایمپلنت دندان انجام داده‌اند و در هر سال تعداد نیم میلیون نفر به این آمار افزوده می‌شود.
• متخصص ارتوپدی سوئدی به نام بارنمارک در سال 1952 به سازگاری طبیعی تیتانیوم با استخوان پی برد و بنیانگذار استفاده از تیتانیوم در ایمپلنت دندان شد.

مطالب مشابه


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/implantc/public_html/wp-content/themes/Implan28THM new/comments.php on line 60