تاثیر سیگار بر دندان ها و سلامت دهان


تاثیر سیگار بر دندان ها و سلامت دهان چیست؟

امروزه بسیاری از مردم از تاثیر منفی سیگار کشیدن بر سلامت خود آگاه هستند اما از تاثیر سیگار بر دندان ها، دهان و لثه آگاه نیستند. سیگار کشیدن علاوه بر مشکلات دهان و دندان باعث بیماری های مختلف که گاهی کشنده نیز هست می‌شود. سیگار کشیدن می‌تواند منجر به لکه دار شدن دندان، بیماری لثه، از دست دادن دندان و در موارد حاد سرطان دهان شود.

اثر سیگار کشیدن بر دندان ها و لکه دار شدن آن ها چیست؟

لکه دار شدن دندان ها یکی از نشانه های تاثیر سیگار بر دندان هاست. به دلیل نیکوتین و تار موجود در تنباکو است. سیگار به سرعت دندان‌ها را زرد کرده و معتادان به سیگار درباره قهوه‌ای شدن دندان‌هایشان پس از سال‌ها سیگار کشیدن شکایت می‌کنند.

تاثیر سیگار بر دندان‌ها و لثه‌ها چیست؟

سیگار کشیدن می‌تواند منجر به بیماری لثه شود. افراد سیگاری پلاگ دندان بیشتری تولید می‌کنند که منجر به بیماری لثه می‌شود. سیگار کشیدن موجب کمبود اکسیژن در جریان خون می‌شود که باعث بهبود نیافتن ورم لثه می‌شود. بیماری لثه مهمترین دلیل از دست دادن دندان در بزرگسالان است.

رابطه سیگار کشیدن و سرطان دهان

اغلب مردم از ارتباط سیگار کشیدن با سرطان ریه و گلو اطلاع دارند، اما بسیاری هنوز از ارتباط سیگار کشیدن با سرطان دهان اطلاع ندارند. همه ساله هزاران نفر از سرطان دهان مرتبط با سیگار کشیدن می‌میرند.

آیا محصولات سلامتی دندان مختص افراد سیگاری وجود دارد؟

خمیردندان هایی مختص اشخاص سیگاری وجود دارد که از خمیر دندان های معمولی قوی تر بوده و باید با دقت استفاده شوند. همچنین خمیر دندان‌های سفید کننده در بازار موجود هست که بر روی رنگ طبیعی دندان‌ها اثری نداشته و تنها لکه‌ها را پاک می‌کنند و باعث بهبود ظاهر دندان‌ها می‌شوند و تا حدود بسیار بسیار ناچیزی تاثیر سیگار بر دندان ها را کم می کنند.

آیا استفاده از دهانشویه توصیه می‌شود؟

اشخاص سیگاری بیشتر از بوی بد دهان رنج می‌برند. دهانشویه ها به پوشاندن این بوی بد کمک کرده ولی به درمان آن کمکی نمی‌کنند.

مطالب مشابه


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/implantc/public_html/wp-content/themes/Implan28THM new/comments.php on line 60