انواع ایمپلنت دندان


ایمپلنت دندان چیست؟

در بین تمامی راه هایی که پزشکی مدرن برای جایگذینی دندان های آسیب دیده دارد، هیچکدام به اندازه ایمپلنت درصد موفقیت و دوام بالایی ندارند. ایمپلنت ها همچنین به حفاظت از استخوان فک و ریشه دندان ها کمک می‌کنند. ضعف استخوان ریشه دندان از مهمترین دلایل از دست دادن دندان است که انواع ایمپلنت دندان از آن جلوگیری می‌کند.

ایمپلنت دندان معمولا به فرم قطعه پیچ مانندی از جنس تیتانیوم است که جایگزین ریشه دندان از دست رفته می‌شود. عمل کاشت ایمپلنت دندان عملی جزئی و بسیار عادی است که تنها به بی حسی موضعی احتیج دارد. پس از اتمام مراحل درمان ایمپلنت با قطعه ساخته شده به شکل تاج دندان طبیعی پوشش داده می‌شود. فرآیند ایمپلنت موفقیتی بالای 95 درصد دارد که از هر روش جایگزینی دندان از دست رفته دیگر بیشتر است.

فرآیند ایمپلنت چگونه است؟

ایمپلنت در عمل جراحی ساده وجزئی مستقیما در جای خالی دندان از دست رفته در استخوان فک کاشته می‌شود. پس از گذشت چند ماهی که برای بهیود ایمپلنت کاشته شده لازم است، قالبی به شکل تاج دندان طبیعی بر روی ایمپلنت نصب می‌شود. در طی فرآیند بهبود، ایمپلنت واقعا با استخوان فک و دندان‌ ها انطباق پیدا می‌کند.

انواع ایمپلنت دندان

جایگزینی یک دندان

در صورتی که یک دندان از دست رفته دارید، ایمپلنتی واحد در استخوان فک کاشته می‌شود تا جایگزین ریشه آن دندان شود تا پس از بهبود قالب تاج دندان بر روی آن گذاشته شود. این یکی از انواع ایمپلنت دندان است. این نوع ایمپلنت بیشترین درصد موفقیت را داشته و بهترین انتخاب برای جایگزینی تنها یک دندان از دست رفته است. قیمت ایمپلنت از انتخاب های دیگر بیشتر است اما دوام و کارایی ایمپلنت را تبدیل به به صرفه ترین انتخاب می‌کند. یک ایمپلنت هیچگاه فاسد نشده و نیاز به درمان ریشه دندان نخواهد داشت و شبیه ترین انتخاب به دندان طبیعی است.

جایگزینی چندین دندان

اگر بیش از یک دندان از دست رفته دارید، ایمپلنت ها باز بهترین جایگزین برای آن ها هستند. هر دندان حتما نیاز به ایمپلنت جداگانه ندارد و دندان ایمپلنت شده می‌تواند پشتیبانی برای پل ثابت دندان باشد. اگر سه دندان از دست رفته در کنار هم دارید، می‌توان دو ایمپلنت در دندان های کناری کاشت و تاج دندان وسطی را بدون نیاز به ایمپلنت جایگذاری کرد. این مدل هم یکی از انواع ایمپلنت دندان است.

جایگزینی تمامی دندان ها

ایمپلنت ها می‌توانند از یک دست کامل دندان های پایینی یا بالایی که با دهان هماهنگ شده و به آن وصل میشود پشتیبانی کنند. در اکثر موارد تعداد 4 یا کمتری از ایمپلنت ها توانایی پشتیبانی از یک دست دندان کامل را دارند. در برخی موارد که استخوان فک ضعیف بوده و تراکم کمی داشته باشد از 5 یا 6 ایمپلنت برای پشتیبانی ردیفی ده تا دوازده تایی از دندان ها استفاده می‌شود. ایمپلنت های دندان از استخوان فک حفاظت کرده، در جای خود محکم بوده و عمری طولانی دارند.

پشتیبانی از دندان مصنوعی جدا شونده

ایمپلنت ها استفاده از دندان های مصنوعی را راحت تر و سالم تر می‌کنند. دندان مصنوعی های معمول بر روی لثه و فک فشار وارد کرده که باعث کاهش حجم استخوان فک و در رفتن دندان از دهان می‌شود. امروزه دندانپزشکان دندان مصنوعی جدا شونده را به ایمپلنت ها متصل میکنند که فشار را از روی استخوان فک بر می‌دارد. این اقدام جلوی لیز خوردن دندان های مصنوعی هنگام حرف زدن و غذا خوردن را گرفته و همچنین از استخوان فک حفاظت می‌کند. در مطلب بالا انواع ایمپلنت دندان را بررسی کردیم. متخصص ایمپلنت با توجه به تعداد دندان های از دست رفته، جایگاه آن ها و وضعیت شما مناسب ترین نوع ایمپلنت را برای شما انتخاب می کند.

مطالب مشابه


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/implantc/public_html/wp-content/themes/Implan28THM new/comments.php on line 60