4 راه طبیعی و خانگی برای سفید کردن دندان ها


اکثر ما به دنبال دندان های سفید تر و زیبا تر هستیم و به همین دلیل راه های سفید کردن دندان ها ممکن است در لیست سرچ های ما باشد. قبل از پیدا کردن راه های سفید کردن دندان باید ابتدا دو دلیل عمده زردشدن دندان را مرور ‌کنیم:

1- نازک شدن مینای دندان

لایه بیرونی دندان متشکل از مینای دندان است که سفید رنگ است. لایه‌ای به رنگ زرد قهوه‌ای در زیر مینای دندان وجود دارد که عاج دندان نامیده می‌شود. اگر مینای دندان نازک و خورده شود، دندان ها شروع به زرد تر و قهوه‌ای تر شدن خواهند کرد. غذاهای اسیدی، بیماری لثه و افزایش سن باعث نازک شدن مینای دندان می‌شوند، همچنین برخی به طور طبیعی مینای دندان نازک تری دارند.

2- لکه ها

برخی از غذاها و نوشیدنی ها مثل قهوه دندان را لکه دار می‌کنند. همچنین برخی از غذاهایی که دندان را لکه دار می‌کنند باعث نازک شدن مینای دندان نیز شده و زردشدن دندان را افزایش می‌دهند. همچنین سیگار و فرآورده های نظیر آن و برخی آنتی‌بیوتیک ها باعث لکه دار شدن دندان خواهند شد.

6 راه طبیعی و خانگی برای سفید کردن دندان ها

1-تغییر در رژیم غذایی

پرهیز از استفاده از برخی غذاها و نوشیدنی ها به سفید کردن دندان کمک می‌کند. غذا و نوشیدنی های حاوی تانیس مانند چای، قهوه و نوشابه های مشکی به لکه دار نشدن دندان کمک می‌کند. همچنین غذاهای اسیدی باعث تضعیف مینای دندان می‌شوند پس اگر به سفید ماندن دندان اهمیت می‎دهید همیشه پس از مصرف قهوه و نوشابه از مسواک استفاده کنید.

توجه کنید که حتما حداقل بعد از 30 دقیقه از نوشیدن قهوه یا نوشابه مسواک بزنید چرا که مینای دندان پس از مصرف مواد اسیدی ضعیف شده و مسواک زدن به آن آسیب خواهد رساند. ترک سیگار و فرآورده های نظیر آن علاوه بر جلوگیری از لکه دار شدن دندان باعث تداوم عمر دندان و جلوگیری از بیماری لثه خواهد شد.

2-مسواک زدن با جوش شیرین

جوش شیرین به آرامی لکه های روی دندان را پاک می‌کند. برخی از قدرت زیاد پاک کنندگی جوش شیرین برای استفاده در دندان نگران بودند که نتایج تحقیقی در سال 2017 بی خطر بودن آن را ثابت کرد. جوش شیرین همچنین به مبارزه با باکتری‌ ها کمک می‌کند که باعث جلوگیری از بیماری لثه و فساد دندان می‌شود.

3- سفید کردن دندان با میوه

انبه و آناناس دارای آنزیم هایی هستند که به سفید کردن دندان کمک می‌کنند. نتایج تحقیقی در سال 2012 نشان می‌دهد که استفاده از این میوه ها اثر سفید کنندگی متوسطی دارد.

4-مراقبت صحیح و دقیق از دندان

مراقبت از بهداشت صحیح دندان مهمترین نکته برای جلوگیری از زرد شدن از دندان ها است. استفاده مداوم از مسواک و نخ دندان از مینای دندان محافظت کرده، از ضعیف شده لثه جلوگیری کرده و لکه ها را پاک می‌کند.

بهداشت صحیح دندان ها شامل موارد زیر است:

• مسواک زدن حداقل دو بار در روز که شامل تمیز کردن لثه ها و پشت دندان ها می‌شود.
• استفاده از خمیردندان فلورایدی: فلوراید جلوی فساد دندان را گرفته و حتی روند آن را برعکس می‌کند.
• استفاده از نخ دندان برای پاک کردن جرم های باقیمانده پس از مسواک زدن


روشهای طبیعی سفید کردن دندان که ناسالم بوده و برای سلامتی دندان مضر هستند شامل موارد زیر است:
• استفاده از لیمو و نارنگی
• استفاده از سرکه سیب
• استفاده از ذغال کربن فعال

مطالب مشابه


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/implantc/public_html/wp-content/themes/Implan28THM new/comments.php on line 60