ایمپلنت TBR

بی دندانی را می توان یکی از بیمارای های آزار دهنده نامید زیرا فردی که دچار بی دندانی می شود بخش از زیبایی صورت خود را از دست می دهد و به همین دلیل نیز اعتماد به نفس این فرد کاهش میابد. بی دندانی به جزء موارد بالا به سلامتی و روند تغذیه شما نیز آسیب می زند به همین دلیل نیز انسان  ها به دنبال روشی برای درمان آن می گردند.

ایمپلنت دندان یکی از روش هایی می باشد که برای درمان بی دندانی ارائه شده است و نسبت به رقیب های خود دارای مزیت های بیشتری است به همیمن علت نیز دارای محبوبیت زیادی است. به دلیل محبوبیت بالای ایمپلنت دندان برند های مختلفی از کشور های متفاوت مشغول به تولید ایمپلنت دندان می باشند. یکی از کشور های اروپایی که دارای صنعت ایمپلنت سازی می باشد فرانسه است. ایمپلنت های اروپایی به دلیل کیفیت و قیمت مناسب دارای محبوبیت زیادی در ایران می باشند به همین علت نیز امروز قصد داریم یکی از برند های فرانسوی به نام ایمپلنت TBR را معرفی و بررسی کنیم.

مشخصات ایمپلنت

بازه قطرها(mm) 3.2 الی 5
بازه ارتفاع(mm) 6 الی15.5

انواع محصولات

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد ایمپلنت های اروپایی معمولا دارای کیفیت مناسبی می باشد به همین علت نیز یکی از برند های مناسب فرانسوی را معرفی می کنیم. ایمپلنت TBR در حقیقت یک گروه از دندان پزشکان بین المللی می باشند که در سال 1987 داخل فرانسه فعالیت خود را آغاز کرده اند و ایمپلنت های دندانی را طراحی و تولید می کنند.

قیمت ایمپلنت TBR

هر فرد نسبت به شرایط اقتصادی خود از برندی متفاوت برای این درمان استفاده می کند به همین علت نیز قیمت یکی از فاکتور های مهم این درمان می باشد. به علت مسائل اقتصادی کشور ما ایمپلنت های اروپایی به دلیل کیفیت مناسب در کنار قیمت مناسب از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. [su_spacer size=”10″] اگر بخواهیم قیمت ایمپلنت TBR را با دیگر کشور های سازند ایمپلنت مقایسه کنیم باید گفت این ایمپلنت از ایمپلنت های آمریکایی و سوئیسی قیمت پایین تری دارد. قیمت ایمپلنت TBR نسبت به ایمپلنت های کره ای بالاتر است، اما این نکته را نیز در اخر باید گفت که این مقایسه به صورت کلی می باشد.

فیکسچر های ایمپلنتTBR

یکی از محصولاتی که در این درمان مورد استفاده قرار می گیرد فیکسچر یا پایه ایمپلنت است. فیکسچر یا پایه ایمپلنت نسبت به باقی محصولاتی که در این درمان مورد استفاده قرار می گیرد دارای اهمیت بالاتری است به همین علت نیز برند های ایمپلنت سازی در طراحی و ساخت آنها دقت بسیار بالایی دارند. [su_spacer size=”10″] هر فرد بیمار دارای شرایط درمانی مختلفی می باشد به همین علت نیز به فیکسچر های متفاوتی برای درمان با سایز های متفاوت نیازمند است. ایمپلنت TBR نیز برای اینکه بتواند بیماران بیشتری را مورد درمان قرار دهد دارای سه نوع فیکسچر با سایز های متفاوت می باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
فیکسچرهای TBR

فیکسچرZ1 ایمپلنت TBR

یکی از فیکسچر های ایمپلنت TBR مدل Z1 می باشد که از سال 2000 تولید و عرضه شده است به همین دلیل نیز این فیکسچر دارای 20 سال تجربه می باشد. ایمپلنت TBR در طراحی این فیکسچر به شکلی خاص عمل کرده است به گونه ای که قسمت بالایی فیکسچر از متریال زیرکنیا و باقی فیکسچر از متریال تیتانیوم می باشد. [su_box title=”ویژگی های فیکسچر Z1″ style=”bubbles” box_color=”#05d500″]قبل از اینکه به ویژگی های این فیکسچر بپردازیم باید گفت علت نام گذاری Z1 برای این فیکسچر به دلیل زیرکنیا و جراحی در یک مرحله می باشد. جراحی یک مرحله ای که در بالا گفته شد خود یک مزیت به حساب می آید از طرفی دیگر نیز درصد موفقیت بالای درمان با این فیکسچر یکی دیگر از مزیت های آن به حساب می آید. درصد موفقیت درمان با این فیکسچر نزدیک به 98.6% می باشد.[/su_box]

فیکسچر BL ایمپلنت TBR

یکی دیگر از انواع فیکسچر های TBR مدل BL می باشد که در حقیقت مخفف کلمه Bone Level  است. شعار ایمپلنت TBR برای این مدل فیکسچر، راه حلی برای همه می باشد. این فیکسچر ها در دو مرحله ی جراحی در درون استخوان فک شما قرار می گیرد.

فیکسچر Baby ایمپلنت TBR

همانطور که در ابتدا نیز گفتیم تمام بیماران دارای شرایط درمانی یکسانی نیستند به همین علت نیز نیاز به فیکسچر های متفاوتی برای درمان خود دارند. این فیکسچر همانطور که از اسم آن مشخص است دارای ارتفاع کمی می باشند تا بیمارانی که دارای ارتفاع مناسب استخوانی نیستند بتوانند از این درمان با این فیکسچر ها استفاده نمایند.

کیت جراحیTBR

کیت جراحی TBR کیت جراحی یکی دیگر از محصولات مهم می باشد که در این درمان مورد استفاده قرار می گیرد. کیت های جراحی در حقیقت وسایل مورد نیاز برای این درمان را در اختیار پزشک قرار می دهند پس باید دارای سازگاری با محصولاتی دیگر باشند. به دلایلی که گفته شد هر برند ایمپلنت سازی برای محصولات خود کیت جراحی مخصوص ارائه می دهد. [su_spacer size=”10″] ایمپلنت TBR همانند دیگر برند ها دارای سه مدل کیت جراحی مخصوص به خود می باشد. از ویژگی های کیت جراحی TBR می توان به طراحی بهینه آن اشاره کرد که باعث کاهش اندازه های این کیت می شود از  طرفی نیز به همین دلیل استریل کردن این کیت آسان تر می شود. سه کیت جراحی ایمپلنت TBR به شرح زیر است: [su_list icon=”icon: check” icon_color=”#4fe563″]
  • Surgical kit
  • Prosthetic kit
  • Removable stop kit
[/su_list]

جدول سایز ها

Z1-infinity
Z1-M
3.2 8/10.5/11.5/13/15.5
3.9 8/10.5/11.5/13/15.5
4.7 8/10.5/11.5/13/15.5
Z1-Connect
جدول سایز های لاینTRB BL
BL-Connect/infinity
جدول سایز های لاینTRB Baby
baby
3.9 6
4.7 6

اطلاعات نمایندگی

نمایندگی ایمپلنت یکی از مواردی می باشد که می تواند باعث آرامش خاطر پزشکان و بیماران شود زیرا وجود آن تضمینی برای اصالت کالا و وجود قطعات یدکی می باشد. طبق تحقیق گروه ایمپلنت28 نمایندگی رسمی ایمپلنت TBR در ایران یافت نشد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ایمپلنت TBR”